Na sygnale!

Udają pracowników banku i „czyszczą” konta ofiar

Do mieszkanki Żyrardowa zadzwonił oszust podający się za pracownika banku. Mężczyzna przekonał kobietę, że na koncie bankowym prowadzone są prace informatyczne, które mogą utrudnić korzystanie ze zgromadzonych pieniędzy. Złodziej pomógł kobiecie w instalacji aplikacji, jednocześnie ostrzegając przed potencjalnymi, błędnymi w opinii złodzieja, wiadomościami z banku. Wstępne straty szacowane są na 115 tys. zł.

Podobny incydent miał miejsce w Siedlcach, gdzie kobieta również została oszukana na potencjalne operacje bankowe. Policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności, gdy dzwoni osoba nakłaniająca do instalowania nieznanego oprogramowania.

Uwagę powinny zwracać prośby o zalogowanie się do aplikacji bankowej lub systemu bankowości elektronicznej. Należy ograniczać podawanie danych osobowych, loginów i haseł. Jeśli nie mamy pewności, czy nasz rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje, zawsze możemy skorzystać z infolinii bankowej lub zgłosić zdarzenie na policję pod numerem 112.

 

Back to top button
Skip to content