Do mieszkanki Żyrardowa zadzwonił oszust podający się za pracownika banku. Mężczyzna przekonał kobietę, że na koncie bankowym prowadzone są prace informatyczne, które mogą utrudnić korzystanie ze zgromadzonych pieniędzy. Złodziej pomógł kobiecie w instalacji aplikacji, jednocześnie ostrzegając przed potencjalnymi, błędnymi w opinii złodzieja, wiadomościami z banku. Wstępne straty szacowane są na 115 tys. zł.
Podobny incydent miał miejsce w Siedlcach, gdzie kobieta również została oszukana na potencjalne operacje bankowe. Policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności, gdy dzwoni osoba nakłaniająca do instalowania nieznanego oprogramowania.
Uwagę powinny zwracać prośby o zalogowanie się do aplikacji bankowej lub systemu bankowości elektronicznej. Należy ograniczać podawanie danych osobowych, loginów i haseł. Jeśli nie mamy pewności, czy nasz rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje, zawsze możemy skorzystać z infolinii bankowej lub zgłosić zdarzenie na policję pod numerem 112.